The Cradle of Languages, an International Three-monthly Peer Reviewed Scientific Journal of linguistics, didactics and literature, regularly issued by the Faculty of Foreign Languages at Hassiba Ben Bouali University of Chlef, is concerned with publishing research works and articles in linguistic, literary and educational sciences. It receives national and international scholarly research-based articles in three languages: English, Arabic and French. It aims to publish and encourage the works of researchers and scholars, such as those related to language and education and their terminological and applied issues considered of priority. With the invaluable contributions of the authors, the Cradle of Languages Journal has the purpose of enhancing worldwide exchange in the fields of linguistics, didactics and literature and boosting contemporary, authentic and genuine language studies and educational studies that are intended to promote and achieve substantial outcomes in the Algerian and worldwide educational policies.
Hassiba Ben Bouali University of Chlef
Faculty of Foreign Languages
The Cradle of Languages Journal
International Multilingual Peer-reviewed Journal of
Linguistics, Didactics and Literature
The Cradle of Languages, an International Three-monthly Peer Reviewed Scientific Journal of linguistics, didactics and literature, regularly issued by the Faculty of Foreign Languages at Hassiba Ben Bouali University of Chlef, is concerned with publishing research works and articles in linguistic, literary and educational sciences. It receives national and international scholarly research-based articles in three languages: English, Arabic and French. It aims to publish and encourage the works of researchers and scholars, such as those related to language and education and their terminological and applied issues considered of priority. With the invaluable contributions of the authors, the Cradle of Languages Journal has the purpose of enhancing worldwide exchange in the fields of linguistics, didactics and literature and boosting contemporary, authentic and genuine language and educational studies that are intended to promote and achieve substantial outcomes in the Algerian and worldwide educational policies.
جامعة حسيبة بن بوعلي – الشلف
كلية اللغات الأجنبية
مَجَـــــــــلَّــــة
مهد اللغات
دورية دولية أكاديمية محكمة
متعددة اللغات
متخصصة في اللسانيات و التعليمية و الأدب
مهد اللغات دورية دولية أكاديمية محكمة فصلية متخصصة في اللسانيات و التعليمية و الأدب، تصدر بانتظام عن كلية اللغات الأجنبية بجامعة حسيبة بن بوعلي في الشلف ، و تهتم بنشر الأعمال البحثية والمقالات في العلوم اللغوية والأدبية والتعليمية. تتلقى المجلة مقالات بحثية علمية وطنية ودولية بثلاث لغات: الإنجليزية والعربية والفرنسية. كما تهدف إلى نشر وتشجيع أعمال الباحثين مثل تلك المتعلقة باللغة والتعليم وقضاياهم التطبيقية والمصطلحات التي تعتبر ذات أولوية. بفضل مساهمات المؤلفين القيمة، تسعى مجلة مهد اللغات إلى تعزيز التبادل العالمي في مجالات اللغويات والتربية والأدب و إلى تطوير دراسات اللغة والدراسات التعليمية المعاصرة والأصلية المعدة لتحسين و تحقيق نتائج جوهرية في السياسات التعليمية الجزائرية والعالمية.
Université Hassiba Ben Bouali de Chlef
Faculté des Langues Etrangères
Revue
Le Berceau des Langues
Revue Multilingue Internationale de
linguistique, didactique et littérature
The Cradle of Languages, revue scientifique internationale trimestrielle de linguistique, didactique et littérature, régulièrement publiée par la Faculté des langues étrangères de l'Université Hassiba Ben Bouali de Chlef, est consacrée à la publication de travaux de recherche et des articles en sciences linguistiques, littéraires et pédagogiques. Elle reçoit des articles scientifiques nationaux et internationaux en trois langues: anglais, arabe et français ; et elle vise à publier et à encourager les travaux des chercheurs universitaires, tels que ceux liés à la langue et à l'éducation et leurs questions terminologiques et appliquées considérées comme prioritaires. Avec les contributions inestimables des auteurs, The Cradle of Languages a pour objectif de renforcer les échanges dans les domaines de la linguistique, de la didactique et de la littérature à travers le monde, et de stimuler les études linguistiques et pédagogiques contemporaines et authentiques, destinées à promouvoir et à obtenir des résultats riches et consistants dans les politiques éducatives algériennes et mondiales.
https://www.asjp.cerist.dz/revues/601
.The Cradle of Languages , an Open access Journal, invites researchers across the world to submit their manuscripts for publication
:The Journal welcomes manuscripts that meet the criteria of significance and scientific excellence in the following subject areas
Linguistics: Comparative linguistics, Descriptive linguistics, Historical linguistics, psycholinguistics, sociolinguistics, language acquisition, Philosophy of the language etc
Didactics: Language Teaching and Learning Theories, Practicle Application of Teaching and Learning Methods, Teachers' Training, Teachers' rofessional Development etc
.Literature: Prose, Poetry, fiction, Drama
تدعو مجلة مهد اللغات الباحثين في جميع أنحاء العالم إلى تقديم مقالاتهم للنشر
ترحب المجلة بالمقالات التي تستوفي معايير الأهمية والتميز العلمي في المجالات التالية:
اللسانيات: اللسانيات المقارنة ، اللسانيات الوصفية ، اللسانيات التاريخية ، اللسانيات النفسية ، اللسانيات الاجتماعية ، اكتساب اللغة ، فلسفة اللغة ، إلخ.
التعليمية: نظريات تعليم اللغة والتعلم ، التطبيق العملي لطرق التدريس والتعلم ، تدريب المعلمين ، التطوير المهني للمعلمين ، إلخ.
الأدب: نثر ، شعر ، خيال ، دراما
03-08-2020
6
Volumes
17
Numéros
112
Articles
لون بشير,
2023-08-22
الكلمات المفتاحية: الكلمات المفتاحية: البحث اللغوي ، قسم اللغة العربية ، جامعة بايرو، كنو، نيجيريا.
حسين التميمي اسماء,
2024-07-19
Mots clés: pratique inductive ; langue source ; langue cible ; savoir grammatical ; manuels du français.
Olúgúnlè Wolé,
Braimoh Jimoh Junior,
Ehigie Dare,
2024-08-01
Mots clés: Teacher-Student Dynamics ; West African Literature ; Traditional vs. Modern Education ; Ethical Teaching Practices ; Holistic Education ; Comparative Analysis
Sougoule Moussa,
2024-08-19
Mots clés: Cours intensif de compréhension d’écoute ; Étudiants d’anglais ; Compréhension orale ; Acquisition du vocabulaire ; Maîtrise de la langue
العطية هنادي
,
حويلي نبيل
,
لون بشير
,
Les 10 articles les plus téléchargés