The Algerian Journal of Education and Mental Health is a biannual international specialized peer-reviewed; free of charge; open access journal on the Algerian Scientific Journal Platform (ASJP), issued and edited since 2007 by the Laboratory of Education and Mental Health, the University of Algiers 2, Algeria. It publishes original scientific research and studies in the fields of education and mental health and psychological sciences with its different domaine: educational psychology; clinical psychology; school psychology; occupational psychology; social psychology; psychotherapy; neuropsychology and others. It is placed under the supervision of a scientific body made up of professors and academics specializing in the field from inside and outside Algeria, and with the follow-up of an international scientific arbitration panel and qualified experts, formed periodically to evaluate research and studies.The journal has a future vision through which it aspires to raise the level of quality of distinguished scientific performance and seeks through this to connect and consolidate bridges of knowledge between the various fields and branches of educational and psychological sciences and to blend diverse scientific experiences among researchers and specialists to access high-quality research. The journal publishes research in Arabic, English and French, provided that it is subject to the required publishing conditions and rules.
Call for publication
The editorial board of the Algerian Journal of Education and Mental Health, issued by the Laboratory of Education and Mental Health at the University of Algiers 2, is pleased to invite all researchers, including university professors and doctoral students from inside and outside the country, to submit their scientific articles for publication in the next issue of June 2024; Volume 18, Issue One. We also ask for your cooperation in advance to comply with all the conditions of publication in the journal to enable the editorial board to publish the issue on time.
دعوة للنشر
يسر هيئة تحرير المجلة الجزائرية للتربية والصحة النفسية الصادرة عن مخبر التربية والصحة النفسية بجامعة الجزائر2 أن تدعو كافة الباحثين من أساتذة جامعيين وطلبة دكتوراه من داخل الوطن وخارجه لإرسال مقالاتهم العلمية من أجل نشرها في العدد القادم لشهر جوان 2024؛ المجلد 18 العدد الأول. كما نرجو تعاونكم مسبقا بالتقيد بشروط النشر بالمجلة حتى يتسنى لهيئة التحرير الالتزام بنشر العدد في الوقت المحدد.
27-04-2024
17
Volumes
33
Numéros
269
Articles
الكوري أثير,
2022-12-26
الكلمات المفتاحية: ذوي الاعاقات، المجتمع، المؤسسات. ; People with Disabilities, Society, Institutions
أحمد سني,
2023-01-05
الكلمات المفتاحية: (التوافق الزواجي ; إدارة الأزمات ; طفل متعدد الإعاقة ) ; Keywords: marital compatibility ; crisis management ; multi-disability child
لعرابة نجمة,
زغيش وردة,
2024-01-31
الكلمات المفتاحية: اضطراب طيف التوحد ; التشخيص ; الاخصائي الارطوفوني
بن شعبان لميس,
2024-01-31
الكلمات المفتاحية: الطريقة اللفظية النغمية ; التواصل اللغوي ; صغار الصم ; المعلمين المختصين
حرز الله حسام,
بركات زياد,
2023-04-06
الكلمات المفتاحية: الحس العلمي، جامعة القدس المفتوحة، جامعة فلسطين التقنية، الرياضيات
أحمد سني,
2023-04-06
الكلمات المفتاحية: (التوافق الزواجي ; إدارة الأزمات ; طفل متعدد الإعاقة ) ; Keywords: marital compatibility ; crisis management ; multi-disability child
يوسُف سُليمان
,
الفضلي هدى
,
بن كمشي زينب
,
عطال يمينة
,
تمجيات كنزة
,
قاسمي أمال
,
عبار زينة
,
Les 10 articles les plus téléchargés